Kaitlyn Bois's blog

A Matter of Choice

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The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

By now, we all know we will not return to the old normal. There is growing agreement that our recovery must lead to greater inclusion, justice and sustainability – for a Canada where everyone matters.

Naviguer dans le monde des arts et de l’apprentissage pendant une crise mondiale : comment établir des capacités et des liens numériques

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The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

Le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage est heureux d’annoncer sa troisième série de tables rondes numériques à l’intention des intervenants du secteur des arts et de l’apprentissage. Ces discussions seront l’occasion de mettre en commun nos expériences alors que nous entamons la deuxième vague de la pandémie. En participant à ces échanges, vous pourrez notamment faire part à vos collègues des mesures que vous avez prises pour établir contact avec vos élèves, votre public et vos diverses parties prenantes, et des étapes suivantes pour votre pratique au cours des prochains mois et au-delà. Nous voulons aussi savoir ce que le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage peut faire pour continuer d’appuyer votre travail et celui de l’ensemble de notre secteur, afin d’assurer un solide avenir pour les arts et l’apprentissage à l’ère du numérique.

70% of adults report improved mental health from listening to orchestral music

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The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

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Ahead of World Mental Health Day (10 October), the Royal Philharmonic Orchestra has released key findings from recent research into music and mental health. 

Asking a nationally representative sample of 2,110 adults, the survey found that:

À la mémoire d’un défenseur acharné de la créativité en éducation

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The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

Le 3 décembre 2010, devant une salle comble, Sir Ken Robinson s’est présenté sur la scène du Théâtre Burton Cummings de Winnipeg pour y offrir une allocution mémorable, présentée par le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage et le Conseil des arts du Manitoba.

Remembering a powerful advocate for creativity in education

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The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

On December 3, 2010, Sir Ken Robinson stood center stage in Winnipeg’s Burton Cummings Theatre and delivered an unforgettable keynote presented by the Canadian Network for Arts & Learning and the Manitoba Arts Council. Speaking on a theme of shaping the future for arts and learning, he immediately hooked his audience with one of his characteristic warm and witty observations, then proceeded to inspire the capacity crowd with a transformational vision for an education that nurtures rather than stifles creativity.

Announcing a new directory of online arts instruction!

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The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

Since the onset of the pandemic in Canada in March, many artist-educators and arts organizations have gone to great efforts to pivot their method of instruction to include online arts lessons and classes. Through our national roundtable discussion series, we discovered ways in which The Network could help to promote these new online offerings to help increase discoverability and engagement with the public.

Confronting a crisis in arts and learning

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The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

The arts and learning sector is facing a crisis of frightening proportions.  Over the past three months, hundreds of artists, educators and organizations from across the country have told us that anti-virus measures have devastated their world, not only by disrupting programs during the pandemic but, long term, by threatening to eliminate the arts completely from post-pandemic school programming while also limiting the capacity of artist educators to rebuild their communities.  Many see digital technology as an important element in their planning for recovery.