Arts & Learning Events

Naviguer dans le monde des arts et de l’apprentissage pendant une crise mondiale : comment établir des capacités et des liens numériques

Submitter: 
The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

Le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage est heureux d’annoncer sa troisième série de tables rondes numériques à l’intention des intervenants du secteur des arts et de l’apprentissage. Ces discussions seront l’occasion de mettre en commun nos expériences alors que nous entamons la deuxième vague de la pandémie. En participant à ces échanges, vous pourrez notamment faire part à vos collègues des mesures que vous avez prises pour établir contact avec vos élèves, votre public et vos diverses parties prenantes, et des étapes suivantes pour votre pratique au cours des prochains mois et au-delà. Nous voulons aussi savoir ce que le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage peut faire pour continuer d’appuyer votre travail et celui de l’ensemble de notre secteur, afin d’assurer un solide avenir pour les arts et l’apprentissage à l’ère du numérique.

Navigating arts and learning through a global crisis: building digital capacity and connections

Submitter: 
The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

The Canadian Network for Arts & Learning is pleased to announce a third series of online roundtable discussions for arts and learning practitioners to share the realities they are facing as we head into the second wave of the pandemic. We invite everyone to take part in the exchange as we discuss measures taken to virtually connect with students, audiences, other stakeholders and the public, how you foresee moving forward in your practice in the next few months and into the future, and other topics. We also hope to learn how The Canadian Network for Arts & Learning can further support the work that you are doing, and the sector as a whole, to ensure a strong future for arts and learning in the digital age. 

Le Réseau lance sa deuxième série de tables rondes numériques

Submitter: 
The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

Naviguer les arts et l’apprentissage à travers une crise mondiale : les leçons tirées et les obstacles rencontrés

Le Réseau canadien pour les arts et l'apprentissage est heureux d'annoncer une deuxième série de tables rondes en ligne pour les praticiens des arts et de l'apprentissage afin de partager les réalités auxquelles ils sont confrontés après deux mois de distanciation sociale et d'autres mesures d'urgence adoptées en raison de la pandémie de COVID-19.

The Network launches its second round of Digital Roundtable Discussions

Submitter: 
The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage
Navigating arts and learning through a global crisis: Lessons learned and obstacles encountered. The Canadian Network for Arts & Learning is pleased to announce a second series of online roundtable discussions for arts and learning practitioners to share the realities they are facing after two months of social distancing and other emergency measures enacted due to the COVID-19 pandemic. We invite everyone to take part in the exchange as we discuss what you have learned during this period of isolation, what you foresee as the "new normal" in your practice, how you are faring with the gradual measures to re-open society, and other topics. We also hope to learn from you how The Canadian Network for Arts & Learning can further support the work that you are doing, and the sector as a whole to ensure an stronger future for arts and learning in the digital age.

Resplendence

Submitter: 
Keira McArthur

This is the latest in a series of blogs about Community and Art in these times. As writer, visual artist, musician I find myself applying what I've learned in 20 months of Masters study at Laurier as I work through the final four months of course work and research. My task is to ground academic theory in proactive function: projects and approaches that will benefit as many humans as possible (and therefore the planet) in these challenging times.

Le RCAA organise deux Carrefours Éduarts sur la cartographie des arts et de l’apprentissage dans le cadre du Colloque SPARC

Submitter: 
The Canadian Network for Arts & Learning / Le réseau canadien pour les arts et l'apprentissage

Le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage (RCAA) est heureux d’annoncer la tenue de deux carrefours Éduarts consacrés à la cartographie du milieu des arts et de l’apprentissage dans le cadre du Colloque SPARC 2018 à Cobalt, en Ontario, du 24 au 27 mai 2018. SPARC (Supporting Performing Artists in Rural and Remote Communities) est un réseau dont la mission est d’aider à engendrer et à maintenir des communautés des arts de la scène dans des régions rurales et éloignées de l’Ontario.

CNAL to conduct two Mapping Hubs at the SPARC Symposium

The Canadian Network for Arts & Learning is pleased to announce that we will be hosting two mapping Hubs as part of the SPARC Symposium 2018 in Cobalt, Ontario from May 24 - 27, 2018. SPARC (Supporting Performing Artists in Rural and Remote Communities) is a network whose purpose is to help ignite and sustain performing arts communities in rural and remote areas of Ontario.

Artist as Instigator: The Role, Responsibility, and Impact of Artists in Global Communities

Call For Proposals! Deadline Extended to March 9th.

Session proposals for the fourth International Teaching Artist Conference (ITAC4) will now be accepted until March 9, 2018. 

The ITAC4 Programming Committee is seeking proposals that present on the role, responsibilities and impact of teaching artistry, through presentations or practical sessions. Conference sessions should encourage critical reflection and participatory, hands-on exploration of the conference themes.